torsdag 3. juli 2014

Jakke til meg :)

Etter inspirasjon fra inspirasjons boardet mitt på Pinterest har jeg laget meg en herlig jakke i Sandnes Mini Alpakka. 
Det gikk bare 1 nøste av stripefargene, og 3 grå. 

Jeg fant ikke helt de fargene jeg ville ha - men jeg ble likevel fornøyd til slutt. 
Planen var egentlig å ha skarpere lyse farger - litt mer sommerlig. 
Finner jeg de fargene en dag, så strikker jeg en til, for denne tror jeg kommer til å bli brukt en del :)


Lange vrangborder på armene gjør at man kan brette de opp, eller ha de ned om det er ekstra kalt en dag. Denne jakka blir med på ferie - blir fin å ha på kalde kvelder :) 


Se så brun den fargen der får handa mi til å se ut, bare bena hadde vært like brune..... Men nei, de er mer kefir blå ;) 


Jeg har ikke brukt oppskrift, strikket meg en prøvelapp på pinne 5 - og regnet meg derfra.
Men man kan f.ex ta utgangspunkt i denne, eller denne her 
Så for å beregne bredda på stripene målte jeg hvor lang jeg ville ha jakka (etter at nederkanten var strikka) - så delte jeg det på antall farger - smart ikke sant ;) 

Nå nærmer det seg ferietid, å det blir koselig. Vi får en uke sammen med gode venner, og en uke for oss selv.

Jeg ser jeg nærmer meg 100.000 besøk - hærrejemini, 100.000 det er jo helt sprøtt. Om det bikker over mens jeg er på ferie, så får jeg fikse en liten give away når jeg kommer hjem, det må jo feires :) 

Ha ei herlig helg der ute, det skal vi her :) 


7 kommentarer:

Gøril`s Kreativiteter - håndlaget med kjærlighet sa...

Wow! Denne likte jeg utrolig godt. Tror jeg må prøve meg på en lignende:-) Takk for inspirasjonen!

Ewa sa...

Super ! Pozdrawiam !

Pysselfarmor sa...

Vilka härliga färger! JÄttefin.

Ingunn sa...

Der har du skapt ditt eget design igjen! Synes den er kjempefin! Lurer på om du har strikka med dobbelt garn?
Denne kan du trygt pakke i feriekofferten.

God lørdagskveld fra Ingunn

Ruths datter sa...

Den ble kjempelekker. Digger fargene. Nydelig jakke rett og slett.
Klem

Barwitzki sa...

Herlig har du strikkt jakken.
Fine farger... og jeg liker riktig lang arm også. Koselig.
Jeg ønsker fantastisk feriedager med masse sol og fint vær.
Hilsen sender deg Viola.

Birgitte sa...

Jakken din ble kjempefin! Sååå fine farger du har brukt:)