søndag 26. oktober 2014

Prinsekofte :)

Jeg fikk litt jakke dilla etter jeg oppdaget heklemetoden for å klippe opp - det er jo så greit å slippe symaskinen. 
Denne gangen var det min lille prins som fikk jakke. Den ble påbegynt i solsteiken på verandan, men ble rett og slett for varm å holde i - så den ble færdig nå i høst :) 


Det er muligens litt kjedelige farger til meg å være, men jeg likte dem. Og så har jeg innsett at man trenger noen litt mer nøytrale ting også. Du skal tilogmed få se et par ensfargede innlegg etterhvert ;)



Glidelåsen syr jeg i for hånd, jeg synes ikke det blir fint med maskin - når jeg gjør det hvertfall.


Jakken er strikket i Smart garn, og er orginalen fra oppskrifta - men oppskrifta klarer jeg rett å slett ikke å finne, så om noen vet av hvilket hefte det er, si fra så linker jeg dit..... Vet den gikk opp til strls 8 år, og at det var en liten gutt som hadde den på i oppskriftsbildet - og at det var isydde armer, jeg laget raglanten. 

Vi er hvertfall veldig fornøyd, og gutten bruker den masse. 

Ha ei fin fin uke der ute i bloggland. 

2 kommentarer:

Guri sa...

Jakka var skikkelig fin! Skjønner godt at denne blir mye brukt :)

Ønsker deg en fin uke! Klem :)

Ingunn sa...

Fine gutte-farger på jakken, og den er slett ikke kjedelig. Liker godt at den er litt romslig også. Kjekt at det varer ei stund så mye arbeid som det er.

God mandagskveld fra Ingunn