lørdag 29. november 2014

Flettelue :)

Så ble det lue til storjentegenseren. Denne ble rett og slett til fordi jeg ikke hadde noe å strikke på - også fikk jeg øye på et hvitt nøste babyull og litt plum nedi strikkekurven min.
Inspirasjonen kommer fra dette bildet inne på pnterest profilen min :)
 



Knappene kommer fra Tessa Ann - hun har utrolig mye morsomme knapper :)
 


Jenta hadde topp under, derfor ble formen på lua litt rar da vi tok bildet - men det gå så fint så.
 


Jeg starta rett å slett med å strikke ei remse med fletta på, og målte rundt hodet når det var nok. Så tok jeg opp masker rundt kanten av fletta, der kan du enten ta opp i hvær maske så blir den litt vid, eller om du vil ha samme vidde så hopper du over hvær 4 maske.
 
Jeg har brukt 1 tråd babyull og en tråd plum med glitter
Pinne 4.5 :)
 
Jeg sliter litt med pcn, men håper å få den i orden - har masse fint å vise dere fremover :)
 
Ha en flott første søndag i advent i morgen :)
 
 
 


4 kommentarer:

Lisbeth Severinsen sa...

Kjempefin ble den ! Ha en fin helg, klem Beth

Ingunn sa...

Lekker lue til den nydelige jenta di! Synes lua sitter fint på hodet.

God adventstid!

Klem fra Ingunn

Mitt lille roterom sa...

Nydelig lue :)

mariannedahl70 sa...

Herlig lue :-)