fredag 2. januar 2015

Lilla yndling.

Lillefrøken har ønsket seg lester - dermed har mor strikket det. Og her som alle andre ganger jeg strikker sokker er det denne oppskriften som er brukt.....
 


Fargene er bare herlige. Man behøver ikke gjøre så mye utav sokkestrikking egentlig - fargeskiftende garn gjør hele jobben :)
 
Garn: Viking Alpaca Sport farge 672 + cerise :)
 
Til jul skulle jeg overaske mannen med kofta - tok den fornøyd av pinnene, men den var diger !!!!! Så da ble jeg grinete og han fikk gavekort på genser som ble lovet påstartet i januar..... Phu !!
Her ser dere mens jeg strikker -  strikket armene 4 ganger for å få øket nok i forhold til oppskrifta..... Æsj nei, den får ligge i skapet til jeg får mot til å gjøre den færdig - å kanskje selge den......
Oppskriften er retrogenser (jeg skulle gjøre om til kofte) fra Dale oppskrift nr 207 - 2009, der er mange fine oppskrifter i det heftet :)
 


Jeg håper å få vise dere julegaver osv snart, av en eller annen grunn vil ikke pcn min ta inn de bildene jeg tok av alle gavene jeg har strikket..... Men jeg får det nok til snart. I mellomtiden -
 
Ha ei super helg :)


2 kommentarer:

Berit sa...

Herlige sokker!
Så kjedelig med kofta, den var bare helt nydelig så gjør den ferdig. Du får helt sikkert solgt den :)
Godt nytt år og ha en fin helg!

Birgitte sa...

Sokkene ble fine med flerfarget garn kombinert med ensfarget:) Så trasig å høre om genseren! Syns jeg kjenner på fortvilelsen din! Håper du finner tålmodigheten til å ferdigstille den etterhvert, når den har fått ligget en stund. Lykke til med neste prosjekt:)