lørdag 10. januar 2015

Silkegenser med bismak ;)

Strikke meg en NYYYYYYDELIG genser i et silkegarn jeg kjøpte på ebay.
 Nå skal det sies at samvittigheta er skikkelig tilsmussa, da jeg snakket med damen på min faste garnbutikk..... Det er så mye netthandel, og så mange som kjøper garn på Nille og Europris at de tror ikke de klarer seg særlig mye lengre. Så nå skal jeg bli flinkere til å handle der, og oppfordrer alle til å støtte opp om spesialforetningene for garn- de sliter alle som en. Tenk om vi ikke lengre kan gå inn i butikken å kose oss med alle fargene, kjenne på nøstene og slå av en strikkeprat ??? Det blir trist det !!!!
 
 
På genseren her hadde jeg ikke oppskrift - strikka meg en prøvelapp og tilpasset undervegs...
På ryggen ble det et lite hjerte.
 
 
Jeg synes den er fin på, og den er nydelig mot huden. At magen min tyter ut er jo ikke genserens feil ;)
 

Jeg er litt spent på hvordan den kommer til å holde formen i vask, men håper på det beste. Av restegarnet ble det også noe fint, det kommer i neste innlegg.
 
Ha en fin fin fin helg der ute,
og du - neste gang du skal ha garn, gå til din lokale garnbutikk :)

3 kommentarer:

Birgitte sa...

Veldig fin genser! Og så stilig med hjerte på:)
Er helt enig i at vi må støtte de lokale garnbutikkene. Jeg er så heldig å ha tre slike butikker, som alle tar inn litt ulikt garn. Jeg får veldig mye inspirasjon når jeg går innom disse, og som oftest blir det med mer garn hjem enn jeg hadde tenkt ;)

Mitt lille roterom sa...

Nydelig genser du har strikket deg! Virker helt skjønn :)
Håper den holder seg flott i vasken - slik at den blir masse brukt.

Er SÅ enig med deg når det gjelder de lokale garnbutikkene - og der har jeg GOD samvittighet. Har enda igjen å handle garn på nett. Og dette med å ta på og se nøstene og fargene er for meg viktig :)

Ønsker deg en superflott HELG!

Klem fra Ann Elisabeth

Ingunn sa...

Hurra for fin genser og framsnakking av lokale garnbutikker! Jeg handler lokalt så sant jeg får tak i det jeg vil ha. Det gjelder andre varer også. Vil vi ha butikker, må vi bruke dem mens vi har dem.

God helg fra Ingunn