søndag 15. mars 2015

Tunika med bølger :)

To tunikaer i gave til to små prinsesser vi kjenner. 
Fargen lyver veldig dette er knall turkis (eller helt EKTE frost turkis som mottaker sa), og knall rosa - noen ganger funker det bare rart på bilder.... 


Dette mønstret liker jeg virkelig - helt herlig synes jeg - 
Å ja jeg har fulgt oppskrift, kryss i taket og bølgen for meg :) 


Fargene lyver noe voldsomt ser jeg, men jeg ville du skulle få se mønstret helt nært. Det legger seg nydelig rundt skuldrene :)



Oppskriften er nr 8 i dette heftet fra Sandnes. Originalen er alpakka - men mitt garn noe jeg har hatt liggende en stund - med en smule silke i. Disse tunikaene er nydelige. Jeg har strikket en til, til jenta mi - hun elsker den. Da har jeg bare forstørret oppskrifta siden hun er litt større.

Når jeg forstørrer oppskrifter ser jeg bare hvor mange masker forskjell det er mellom de eksisterende størrelsene, og legger på samme antall masker x 1,2 eller 3 alt etter som, også forlenger jeg selvsakt tilsvarende eller til ønsket lengde,

Ha en fin fin søndag der ute :) 

5 kommentarer:

Ingunn sa...

Hei, Christel!
Kjempefibe tunikaer med lekkert havskummønster! Disse blir deilige å bruke nå utover våren.
Strålende vær her i dag også, og vi har gått lang tur på beina.
På onsdag skal gipsen av, og gjett om jeg gleder meg.
Kanskje det blir en skitur i påska?

Fortsatt god søndag fra Ingunn

Guri sa...

De var flotte! Bølgemønster er veldig pent! Jeg har også strikket et par slike, og de er morsomme å strikke også, synes jeg.
Ha en fin dag!

Berit sa...

Nydelige og herlige plagg. Sikkert to frøkner som blir super fornøyde her :)

Birgitte sa...

Veldig fine tunikaer! Det er så søtt med friske farger til små jenter:)

Siddis back home sa...

De var kjempesøte, heldige små frøkner som får disse!