onsdag 3. juni 2015

Tovet Kåpejakke :)

For de som husker garnsprekken min i Tallin i fjor, nå har jeg brukt litt av garnet. 
Jakken er lett tovet, og jenta elseker den. Den klør litt - men med genser under går det fint. 
Garnet er fra linken over, samme garn som Kanui.


Her må jeg bare beklage, jeg har ingen oppskrift. Men min egen alvejakke - som igjen er inspirert av Pickles Petrajakke er inspirasjonen bak - tenker man kan strikke etter den, en størrelse større enn man trenger - og tove lett :) 


Fine knapper, og fletteraglan gjør stor forskjell. 


Denne jakken lå færdigstrikket lenge - den var ujevn og ikke fin der den lå, til jeg kom på at jeg kunne tove den litt. Det ble jo kjempefint :) 
Hadde tenkt å strikke en til meg selv også - men lurer på at det blir en smule varmt....

Under her har vi laget rekker med glassperler til å henge i vinduet - ideen til disse har jeg funnet her :) 


Nå er det en uke med lesing til muntlig eksamen, å så er jeg ferdig å studere :) 

Ha ei fin uke der ute i ikke så sommerlige Norge :) 

4 kommentarer:

Berit sa...

Du trenger ikke noen oppskrift du, denne var bare helt lekker :)

Ingunn sa...

Lykke til med eksamen! Tenker du er glad at du snart er i mål.
Lekker kåpe! Kåpe i ull kan vel saktens trenges så kaldt som det er.
Hvor blir sommeren av? En trenger ihvertfall ikke tenke på "sommerlig" strikketøy. Her er det ull som duger.

God torsdag til deg!

Klem fra Ingunn

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Så vanvittig fin jakke!!!! Den kan du være skikkelig stolt av!!! Og lykke til med eksamen og ferdig studie - det er en herlig følelse!!! Ha en fin helg med perler og det hele!!

Birgitte sa...

Så fin en jakke!! Grått med striper i kontrastfarge er så lekkert!