lørdag 29. august 2015

Blå baby :)


En av de ansatte hos min kjære skulle bli pappa for første gang - og jeg fikk i oppdrag å lage noe søtt til gutten i magen :) 

Genser med skrå lukking for enkel påkledning, sokker og votter. Det trengs til en nyførdt i NordNorge - selv i august :) 



3 farger, helt enkelt - men likevel så effektfult og søtt.



Små bjørneknapper i tre løfter det hele et hakk til :) 



Garn: Babyull fra Sandnes og Pt Panda (Den turkise var en rest :) 
Pinner:  2,5
Her gikk ikke mye garn - 2 nøster lys blå, ett nøste hvit og en rest turkis ......
Oppskrift: Vottene og sokkene er enkle mønstre fra Drops. 
Genseren kan du f.ex bruke denne oppskrifta. 2 omganger i hvær farge, og en annen farge på vrangbordene :) 

Gaven overleveres på mandag - og jeg håper de liker den :) 

Nå er det lørdagskveld, og jeg skal kose meg med ungene mens far er på festival. Jeg er på flytende diett til jeg kommer meg til tannlegen på mandag - så det blir ikke noe sprelsk lørdagsmiddag på meg ;)

God helg til alle dere :)

5 kommentarer:

Lisbeth Severinsen sa...

Dette settet var lekkert. Ha en god helg fra beth

Berit sa...

Nydelig, dette kommer helt sikkert til å gjøre lykke!
Herlige klare farger du har brukt.
Lykke til hos tannlegen til mandag :)

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Så nydelig sett. Og så snilt av deg å strikke det!!!! Selvsagt liker de det!!!! Lykke til hos tannlegen!!!!!!!!

Birgitte sa...

Så flott barselgave!

Ingunn Sættem sa...

Knallfint sett! Klart dette blir en suksess! Jeg hadde ihvertfall blitt kjempeglad for en slik barselgave.

God tirsdagskveld fra Ingunn