torsdag 13. august 2015

Bøverlandlig kofte :)

I ferien lot jeg meg inspirere av alle koftene som strikkes rundt omkring. 
Jeg ville ikke strikke i ren ull, eller tykt garn - fordi jeg er rimelig varm av meg.... 
Derfor valgte jeg garnet først - det ble garnet

Dette garnet er rett å slett bare nydelig. Så mykt og godt, og mye luftigere enn ull og alpakka. Klør ?? Nei ikke i det hele tatt - det er som.... ja som silke :) 
Deretter gikk jeg på leting etter en oppskrift som passet til garntykkelsen, fant en jeg nesten likte - og kombinerte den med den jeg egentlig ville ha - men som var i et mye tykkere garn..... Enkelt skal det vel ikke gjøres ?? 




Herlige farger :)


Ser jeg fornøyd ut ?? Jepp det er jeg, den er bare herlig. 
Garnet gjør at den siger litt - så den ble lengre enn jeg hadde beregnet, men det gjør ingenting for jeg liker det langt. 


Garn: Som sakt Alpakka Silke 
Oppskrift: Jeg har lagt opp og nesten fulgt oppskrifta til Bøvertun kofta, men har latt meg inspirere mye av Lev Landlig kofta - slik at denne er en kombinasjon av de to. Bøverlandlig ala Christel ?!?

Garnet er nydelig, men strikker du løst må du ned en pinne - det er glatt. Men det blir superjevnt og nydelig til slutt. Lett å strikke med. 

Nå strikker jeg baby tøy til venninner og storjentejakke til lillemor.

Ha en fin kveld. Og dere - det er meldt sommervær i hele landet i helgen !!!!!! 
Jippi :)

4 kommentarer:

Ingunn Sættem sa...

Nydelig garn og nydelig kofte! Smart av deg å strikke med et garn du liker. Jeg også synes mange av koftemønstrene er laga for altfor tykt garn. Tettsittende er de også. Ikke skjønner jeg at de orker å gå med dem. Det blir jo nesten som et uteplagg.

Jeg gleder meg også over værmeldinga. Er i Kristiansund og håper på StikkUI-turer i morgen.

Klem fra Ingunn som ønsker god helg.

Lisbeth Severinsen sa...

Kjempefin kofte .

Barwitzki sa...

Hei, så hyggelig at jeg fant din blogg. Veldig vakker kofte har du strikkt.
Herlige farger og så super knapper dertil. Fantastisk fint garnet alpakka og silk. Gleder meg veldig å se fortsatt strikketøy... Jeg har min første kofte i gang, riktig fin med klipp :-))) men nå jeg har ønsker fra barnebarn og jeg vil strikke hurtig :-))
Ha en riktig fin sommerkveld og deilig søndag. Klem fra Viola

Birgitte sa...

Nydelig kofte! Den må være helt herlig å ha på i blandingen av alpakka og silke:) Farger, passform og mønster var veldig fint :)