søndag 6. september 2015

Fana baby :)


Min supergode venninnde fikk sitt..... Hold fast...... 4. barn på 7 år for noen dager siden - ei nydelig prinsesse jeg mistet hjertet mitt til allerede på barselbesøk på sykehuset. Man blir jo helt matt av sånne små.......


Baby i magen hos venninner gir strikkemuligheter. Denne gangen var det ingen som visste om det var gutt eller jente. Så jeg strikket i grønt og hadde rosa og turkis liggende til dagen kom - slik at jeg kunne oppdatere settet med litt fargesplash !!


Da ble en helt nøytral jakke til en jentejakke med rosa knapper og litt blomster på.
Hadde det vært gutt var det turkise knapper og kryss i planene.



En liten rosa lue - og prinsessa er klar :) 



Oppskrift: Baby Fana med rundfelling. Klarte ikke å finne oppskrifta, men den finnes der ute - fra Rauma.
Garn: PT Panda, et nydelig garn i mange herlige farger.
Pinne: 2.5

Mottaker ble fornøyd og da er også jeg glad. Nå må jeg strikke noe på litt tykkere pinner før fingrene blir krokete :)

God søndag der ute alle sammen :) 


5 kommentarer:

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Så utrolig nydelig sett - og fargene er så fine!!! Du har en heldig venninne!!!! Pandagarnet er utrolig bra og kvaliteten er kjempegod!!

Ingunn Sættem sa...

Så lekkert! Det ble jo et supert sett til ei lita prinsesse. Så fint du ordna det med rosa pynt! Der er du en mester! Godt jobba!
Her har vi hatt en strålende høstdag. Satt ute og spiste middag til i 6-tida i t-skjorte. Vi har vært i blåbærskogen, og i kveld har jeg kokt saft av rips og blåbær. Helt utrolig god. Og det er mer rips i hagen og blåbær i skogen......
Ønsker deg ei ny, god uke!

Klem fra Ingunn

Siddis back home sa...

Så flott, heldige venninne!

Birgitte sa...

For noen fine små strikkaplagg! Jakken var nydelig med de rosa detaljene :)

Guri sa...

Nå blir den lille prinsessa fin!
Så heldig du er som fortsatt har venninner som får barn! Babystrikk er jo så moro!
God helg til deg!