søndag 27. september 2015

Varm gave :)

Min guddatter som har blitt voksen, hadde bursdag for en stund siden. Så da vi skulle på besøk måtte jeg lage en presang.

Inspirert av mine boards på Pinterest strikket jeg dette skjerf/sjalet i silkealpakka.




Jeg har strikket skjerf med denne økningen før, men det har aldri blitt slik form på det tidligere.....
Jaja, det ble brukende likevel.... 
Sånn er det når man strikker uten oppskrift ;) 


Jeg begynner med 5 masker - øker i begynnelsen og slutten på hver pinne, pluss på hver side på midtmasken kun på rettsida... Så strikker jeg utifra det bare uansett hvilket mønster jeg ønsker til det er stort nok. Det bør måla 140cm oppe ved halsen eller 70 fra midtmasken og til enden. (Eller større om ønskelig) 


Selvlaget kort hører med selvlaget gave :) 


Ha en super uke der ute i bloggland :)

4 kommentarer:

Berit sa...

Nydelig sjal, flott presang!
Det blir sikkert mye brukt nå når vi går mot kaldere tider.

Ruths datter sa...

Kjempelekkert sjal. Fin kant rundt.
lemz

Mitt lille roterom sa...

Så flott en gave og et nydelig kort!

Ingunn Sættem sa...

Riktig fint sjal! Du får det til å høres så enkelt ut. Koselig med selvlaget kort til!
Alltid kjekt å være selvhjulpen når det er presanger om å gjøre.

Stor klem fra Ingunn