mandag 2. november 2015

Rumpevarmer :)


En rumpevarmer eller et skjørt til lillemor. 
Jeg så dette skjørtet på Ravelry og måtte pinne det til boarden min. Det gav meg inspirasjon til mitt skjørt. Nå synes jeg det opprinnelige er finere - men det har både med garn og mellomrommet mellom stripene å gjøre.
Jeg lager nok flere etterhvert - dette var enkelt og veldig flott.



Skjørtet er forskjellig fra de forskjellige vinklene, og lillemor kan velge mellom blå/grønn eller gul/rosa front... 



Jeg lagde en flette i sømmen som jeg synes var litt stygg, så da ble også denne en fin effekt. 


Skjørtet legger seg nydelig inntil og sitter særdeles pent - kanskje blir det ett til mor også. 

Oppskrift: Samme teknikk som Kari Traa lua her. 
Garn: Noe jeg hadde liggende etter denne shoppingturen i Tallin.

Her kan du egentlig bruke uansett garn og pinner etter hvilke effekt du ønsker deg. 
Du måler bare lengden og rundt rumpa så er du der.
Etterpå tar du opp masker rundt toppen og strikker vrangbord. 
Ferdig :) 


Flere hjemmelagde kort, disse ble gitt i en prinsessebursdag for to fine venner :) 

Ha en fin fin uke der ute :) 

4 kommentarer:

Berit sa...

Så herlig skjørt. Takk for tips, dette blir lagt til mine favoritter :)
Ønsker deg en fin uke.

Ingunn Sættem sa...

Lekkert skjørt! Måtte ta en titt på Tallin-garnet. Kjekt å ha litt garn på lur når prosjektene dukker opp.

God mandagskveld fra Ingunn

Guri sa...

Så flott skjørt!

Ruths datter sa...

Det ble et supert skjørt da. Artig med det fargespillet.
Klem