søndag 27. desember 2015

Flere tovede :)

I går viste jeg dere et par tovede votter, og jaggu har jeg ikke laget 3 par til - men der stoppet det med tovinga ;)



Disse i grønnt er i to helt forskjellige garntyper, men det gikk fint, det ene garnet er selfstriping, det andre er gradert.


De blå og grå er i tallingarnet som tilsvarer Kanui.


Disse med dødningehoder er i Pt2
Disse har jeg ikke oppskrift på, da det er et vottemønster jeg har funnet på nett hvor jeg selv har gjort endringer for å få plass til hodeskallen. Det finnes derimot mange lignende der ute - blant annet disse.... 


Mønstret på de øverste vottene er i samme mønsterpakke som jeg viste til i går - Tovet sett inne hos Muffins verden. 

Nei i dag må jeg komme meg ut å gå en tur, det får være at det snør og er kaldt. Så kanskje er jeg klar for å strikke litt igjen, det har blitt lite av det i juledagene.....

Ha fortsatt fine dager :) 

4 kommentarer:

Lisbeth Severinsen sa...

For noen flotte votter ! Ha en fin nyttårsuke, klem fra Beth

Ingunn Sættem sa...

Fine alle sammen, men det grønne paret falt jeg pladask for. Lekkert!
Jeg har nettopp gått tur i snøværet. Deilig å komme ut, og godt med kakao, kling og julekake etterpå.
I morgen satser vi på skitur. Gleder meg.

Fortsatt fin romjul!

Klem

Birgitte sa...

Så fine tova votter!! De blå og grå var helt etter min smak :)

Berit sa...

Så mange fine votter du har strikket!
De kommer alltid godt med og er en flott gave.
God romjul videre til deg :)