onsdag 30. desember 2015

Selbu it is :)

Selbuvotter i alle varianter til forskjellige barn i vår familie. 
Det fine med vottemønster er at de blir helt personlig når man endrer fargene.
Som de fleste so følger meg vet, så er jeg ikke en småstrikker - og holder meg egentlig langt unna votter - men nå har det jo blitt noen likevel.


Søstrene sisters fikk selvsakt hvært sitt par..


Lillebror også - denne kombinasjonen av to blåtoner likte jeg godt :)


To gutter fikk også sine.

Nå er jeg litt usikker på hva jeg skal lage til neste jul - har jo fortsatt massevis av garn som må brukes, og votter er jo så supert å bruke smårester på.....



Ja folkens, da er det et nytt år snart 2016 - det er helt sprøtt !!! Jeg har ikke tid til at det skal gå så fort. Det nye året blir superspennende - Jeg skal begynne i helt ny jobb. Et helt nytt liv med turnus og 100% fast ansettelse, det blir så utrolig spennende. Så dersom det blir litt rolig her innimellom, så vet dere hvorfor.... 

Kos dere de siste dagene av julefri (for de som har det).

Jeg tror jeg tar frem helt nytt garn og legger opp nytt prosjekt nå i kveld. Men i 2016 skal det slankes mere garn (og kropp) :) Hurra for 2016 :)



3 kommentarer:

Ingunn Sættem sa...

Selbuvotter er fine presanger, og det er morsomt å strikke dem også, synes jeg. Mor var en racer med slike votter, og jeg tror familien er godt forsynt i mange år framover.
Artig å legge opp noe nytt. Jeg strikker på kjole til meg selv. Garn og mønster var julegave fra yngste datter. Jeg tror jeg har vært flink til å slanke garnlageret i 2015, men har ikke oversikt over hvor mye jeg har kjøpt, da. Tror nok likevel det er lettere å slanke garnlageret enn kroppen......

Lykke til med nye utfordringer i 2016 og godt nytt år fra Ingunn

Stubbetufsa sa...

Du verden for en fin strikkeblogg! Jeg har vært lite inne på min egen blogg, grunnet uvennskap med datamaskinen, men du gav meg lysten til å prøve mere!

Birgitte sa...

Jammen har du strikket mange vottepar til jul! Selbuvotter er så tidløst og fint! Nå har jeg summert garnforbruket mitt for året, og det ble sjokkerende mye. Men når man strikker litt hver dag, blir det en del til sammen :) Ønsker deg en godt nytt strikkeår 2016 :)