mandag 4. januar 2016

Flere varme hender, og ett hode :)

Nå har jeg vist frem tovede votter og selbuvotter - her er noen andre med oppskrifter fra  dette heftet. 

  
Disse vottene fikk lue i dobbelt garn. På luen har jeg lagt opp etter en oppskrift som passet til garnet, og resten er bare fri fantasi. Stripemønstret er 2 masker i hvær farge som flyttes ett hakk for hvær omg. 


Hvit og blå er klassisk, fint men litt for vanlig for meg egentlig ;)


Disse var til ei skikkelig fargerik jente, hun likte dem godt og det er jeg glad for. Garnet i stripeeffekten er Jarbo sokkegarn. 


Så altså som dere skjønner, her har vært vottebonansa før jul. Det hadde dere ikke ventet vel....

Garn er forskjellige typer babyull, sisu osv i samme strikkefasthet. Jeg strikker alltid på bambus når jeg strikker på tynne pinner - men nå kjøpte jeg nye trepinner, det likte jeg godt.

Da håper jeg alle som fikk fotter i julegave er fornøyd med det :)

Og dere

Godt Nytt Strikke og Hobby år !! 

5 kommentarer:

Ingunn Sættem sa...

Her falt jeg for lua! Tror nok jeg prøver meg på denne en gang. Takk for oppskrift! Du er jo en mester i improvisasjon, og fint blir det, hver gang.
Fine votter også! Lurt med litt farger. Jeg blir i alle fall glad av å bruke farger.

Klem

Edny sine puslerier sa...

Nydelig både lua og vottene!

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Så lekre votter og lue!!! Så flotte gaver du har gitt bort!!! Dine votter er kunstverk!!

Birgitte sa...

Så fiiine disse vottene også! Jeg er veldig imponert over den flotte produksjonen :)

Hege sa...

Flotte votter!!
Har vottedilla selv så her er det ofte et par eller to på pinnene ;)