søndag 10. januar 2016

Hest er best ;)

Jeg lurer på om ikke dette er siste vottepar som ble gitt i julegave 2015, men til gjengjeld er det de jeg plagdes aller mest med.

Tantejenta er hestegal, og da jeg så disse bare MÅTTE jeg prøve meg.




Jeg lagde min egen vri på begynnelsen, da disse er til ei på 15 år, og jeg ville de skulle kunne sitte litt rundt armen.
Valgte å lage småfletter rundt i stede for vrangbord.



Men altså, her er det noe riv ruskende galt i oppskrifta, jeg fulgte den og lagde tommelhullet som anvist.. Ja altså der dere på bildet ser de to pinnene med hull i mellom..... Vel, ikke engang 9 åringen hadde korte nok fingre til enden av votten - merkelige greier. Jeg juksa sammen hullet (Jeg har ikke evnen til å maske sammen) og lagde et nytt hull der den enslige pinnen sitter. Noe så utrolig merkelig. Ja det er altså et tips fra meg til deg, dersom du vil lage disse vottene :) 


Oppskriften er denne: Horse mittens fra Ravelry.
De har også sokker i samme mønster her. De kjøpte jeg, men har ikke strikket de ennda - kanskje snart. 
Jeg brukte Sisu garn fra Sandnes, og pinne 2.5 hele veien.

Hun har altså mange flotte oppskrifter den dama som lagde disse, men de er inviklet mange av de. Flere finner du her :) 

I morgen flokens, i morgen har jeg min første dag i ny jobb - huttemegtu. Fra frisør, 5 år på skole og så er jeg sosionom - det blir en absolutt helt ny hværdag.

Så ha ei fantastisk uke der ute i vinterNorge :) 

3 kommentarer:

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Vottene ble jo fine - men sååå irriterende med feil i oppskriften. Håper designeren har fått vite det så det kan rettes opp. Lykke til i ny jobb!! Alltid spennende og krevende å starte nytt - høres jo ut som du er klar :-)

Ingunn Sættem sa...

Så var det sosionom, ikke småtteri heller! Jeg har ikke fått med meg hva du studerte, men gratulerer med eksamen og ny jobb! Imponerende!
Blås i den oppskrifta.Vottene ble fine, de. Prima for ei heste-jente.

Lykke til i morgen! Jeg skal sende deg en tanke eller to.!

Klem fra Ingunn

Berit sa...

Irriterende når oppskriften ikke stemmer, men du fikset det fint og vottene var herlige!
Lykke til på ny jobb i morgen, tøft å begynne med noe helt nytt :)