tirsdag 26. januar 2016

Mykt og varmt :)


Ei lita venninde fikk varm gave til jul, hun ønsket seg skjerf så da fikk hun det :)


Pusen i huset ville være med når jeg skulle ta bilder, hun ålte seg rundt og ble med - men hun er jo søt da så det er jo greit <3 



Dette settet har jeg ikke oppskrift på.
Jeg starter med 3 masker og setter et merke på midtmasken, så øker jeg på hver siden av midtmasken på annenhver omg. Jeg øker også samtidig i begynnelsen og slutten av omgangen på ca hver 4 omgang - dette fordi jeg ønsker et lengre bredere sjal - ikke et som er helt trekantig....

Garnet her er Sandnes alpakka og pinne nr 5.

Pannebåndet er strikket i dobbel perlestrikk, dobbel alpakka på pinne 4. 

Pynt på skjerfet er en heklekant, og en liten blomst på pannebåndet. 

Ha en fin kveld der ute. 









4 kommentarer:

Ingunn Sættem sa...

Og du bare strikker i vei og lander med suksess hver eneste gang! Riktig lekkert sett!

God tirsdagskveld fra Ingunn

Edny sine puslerier sa...

Åhh, så nydelig. Dette skaper nok lykke;)

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Så skjønt!! Og så imponerende at du bare strikker i vei!!! Så fin pus - flott pels og veldig sjarmerende :-)

Siddis back home sa...

Så nydelig det var! Herlig pus du har, kos dere i helgen!