lørdag 30. januar 2016

Varmt igjen :)

Lillesøster til mottaker av forrige skjerf måtte jo også få, da ble det lue i stede for panneband. 
Igjen ville pus være med på bildet.



Som forrige skjerf har jeg ikke oppskrift, du finner info om hvordan jeg strikket det i innlegget her. 
Garnet er alpakka og babyull - begge fra Sandnes.

Mammaen fikk også skjerf, kan jo ikke gjøre forskjell på jentene i huset :) 




Mammaskjerfet er strikket i Alpakkasilke og Plum fra Sandnes. Jeg har begynt med 3 masker og strikket riller - samtidig økt i ene siden hvær 4 omgang til ønsket halv lengde, så tatt inn på samme måte. Heklet en kant rundt. 

Jeg håper alltid at gavene blir brukt masse, de må gjerne slites i stykker, det er bedre enn at de ikke har "råd" å bruke gavene. Det er alltid gøy å gi hjemmelaget :) 


Ha en fin lørdag der ute :) 

3 kommentarer:

Birgitte sa...

Så herlige gaver! Skikkelig luksusskjerf i alpakkasilke og plum da :D

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Så god du er!! Og så fine ting - de må jo bare bli brukt masse. Godt pus er så glad i å være med på bilder :-)

Ingunn Sættem sa...

Delikate gaver! Rosa er lekkert, da!
Jeg er så enig med deg: Strikka-gaver skal bli brukt og ikke lagra i en skuff. Og skulle noe bli utslitt, så iler vi nok til igjen med nye utgaver.

Ønsker deg ei fin uke!

Klem