onsdag 10. februar 2016

To små sweet hearts :)

Jeg elsker Tilda, det har dere hørt før. Så da en ny Tilda bok dumpet ned i postkassa mi, og der var oppskrift på å lage disse skjønne småpikene - da bare måtte jeg det. 
Jeg har selvsagt min egen vri, og har sydd selve dukka litt annerledes - men det er klærne som "gjør" dem, og her måtte jeg selvsagt strikke jakker til jentene :) 



Den duse med lysrosa kjole gikk til ei lita guddatter, og den med grønn kjole ble julegave til lilleprinsessa mi. 


Ansikt og hår er malt på dukkene med tekstil maling, de er mer til pynt enn lek disse to...



Oppskriften på denne og mange andre vakre syprosjekter finner du i denne boka her

Som du ser utenpå boka er mine dukker litt Christelifisert, det er det som er så fint med å lage selv - at man kan endre etter eget ønske. 

Jeg håper disse varer i mange år, og at jentene som fikk dem er like glade i dem som jeg er - for disse er lekkre altså. De er ganske store også - antar ca 35 cm... 

Håper dere har en fin uke der ute :) 

3 kommentarer:

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Imponerende arbeid å sy slike flotte dukker. Og med strikkede jakker også!!! Wow!!!! Så flink du er!!!

Ingunn Sættem sa...

Så flink du er som syr dokker og strikker klær! Skjønner godt du er glad i disse! Mor laga dokker, men jeg har visst ikke arva det genet.
Her går det i luer om dagen etter en runde med sokker.
Ellers går jeg på ski så ofte som mulig. Det er noe av det morsomste jeg vet.

God helg fra meg til deg!

Klem

Birgitte sa...

Så utrolig sjarmerende jenter! De var så levende og hadde så fint uttrykk :)