tirsdag 28. juni 2016

Remake fra kosejakka :)

Husker dere denne jakken jeg strikket til min lille prinsesse?? 
Jeg synes den ble så lekker, at jeg måtte forsøke meg på en til meg selv også....


Jakken har fått flette rundt livet og raglanfelling.


Så skulle mannen hjelpe meg å ta bilder, det er han ikke no kløpper på. Å så tok han visst morrobuksene på også ser dere....... Hærlighet altså, jaja - jeg sa jeg kom til å poste det ;) 


Jakken har også flette langs stolpene foran. Her er ingen knapper eller lås, kun heklet kant.. 


Garn: Alpakka og Plum.
Pinne 5

Oppskrift............ 
Nei her startet jeg med fletta i livet. Da den var lang nok tok jeg opp masker på undersida av fletta og økte ut over stussen, strikket til passe lengde. Så tok jeg opp over fletta og strikket noen omganger før jeg felte til armhull - strikket armer og festet på for så å felle til raglan. 

Jeg skjønner at dette høres litt "enkelt" ut, men dere skjønner hvis dere bare setter i gang. 

Jeg liker jakka - den kommer nok til å komme i bruk snart. Fin til både hverdag og fest egentlig :)

Ha ei fin uke der ute i bloggland :)

3 kommentarer:

Mitt lille roterom sa...

Rålekker!
Takk for at du deler hvordan du har gjort det - skjønte den "oppskrifta" fint jeg ;)
Utrolig hvor morsom disse mannfolka kan være -.... hahahaha... Kult bilde!!

Ønsker deg gode sommerdager fremover!
Klem fra Ann Elisabeth :)

Lisbeth Severinsen sa...

Kjempeflott, fortsatt god sommer !

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Så vanvittig flott arbeid og så kreativt med flettene. En av de fineste jakkene jeg har sett!!! Og morsomme bilder :-)