lørdag 11. juni 2016

Sommerful lett :)

Nå er det jaggu en stund siden sisst... Jeg har fått ny jobb, og jobber 100%, har rett å slett ikke mye igjen til strikkinga på kveldene. 

Denne er strikket i et serdeles lett og tynt gang - hele greia veier ca 150 gram. 
Garnet er dette.


Må ærlig talt si at jeg aner ikke hvorfor mannen tydeligvis skjelver i dag, men det lett uklare bildet taler sitt språk. Jeg må si jeg ikke likte å se bilde av meg selv bakfra..... 

Uansett - hullmønstret fant jeg bare på Drops sine sider. 



Velgte å ikke ha knapper foran, skal være en lett slengepåjakke nå til sommeren.


Jakken er utrolig lett og myk, garnet er helt fantastisk godt. Men tynt, å hærrefred så tynt. Brukte pinne 3. 

Inspirasjonen til jakken fant jeg her,  og oppskrift finnes på engelsk her. Jeg brukte et annet hullmønster da :)

Håper du liker den.
Ha en fin fin lørdag og resten av helga :)

4 kommentarer:

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Lekker sommerjakke Christel!!! Så herlig å ha en slik fin jakke på denne tiden. Gratulerer med jobb!!! Så gøy!!!

Ingunn Sættem sa...

Veldig fin sommerjakke, og så herlig at den er så florlett! Synes du kler den kjempegodt! Ser du har det travelt med 100 % jobb. Takk, det vet jeg alt om, men det er utrolig hva som går. Lykke til, og god sommer!

Klem

Berit sa...

Nydelig jakke som kledde deg kjempegodt! Den så veldig deilig og lett ut.
God sommer videre til deg :)
Klem

LisaM sa...

Gratulerer med ny jobb og gratulerer med ny jakke! Kjetmpefin:)