søndag 19. juni 2016

UHU :)


Strikket meg en litt annerledes kofte, så nå kan den kalde sommeren bare være - jeg skal nok klare meg ;)

Litt utradisjonelle farger kanskje, men jeg liker det.


Jeg har ikke oppskrift på selve mønstret, du kan bruke et hvilket som helst jakkemønster som passer til garnet ditt - så lager du striper i stede for det oppskrifta sier. Jeg har brukt ett ensfarget garn og ett gradert. Et rosa felt på armen gjorde jakken litt spesiell synes jeg :) 


Jeg valgte å ikke lage stolpe, men heklet en kant før jeg klippet. Satte 4 hekter akkurat over brystet - jeg bruker aldri jakkene lukket uansett. 


Jeg lette på Pinterest etter et mønster jeg ville ha - fant mange ugler, men ingen jeg likte godt. Brukte ideene fra de jeg fant til å tegne en egen ugle - 


Og sånn ser altså tegnekaoset ut. Satt på gamlejobben å tegnet dette, så hadde bare ett ark - men det funka det :)



Jeg kommer nok til å tove den litt i første vask, garnet er Kanui og Finull - og det er første gang jeg har brukt ren ull til meg selv, spent på om dette blir for varmt.
Jeg liker jakken, den er hvertfall ikke kjedelig i fargen ;) 

Ha en fin søndag der ute :) 


5 kommentarer:

Inger-Helen Gundersen sa...

Ååå, denne var skikkelig fin, både i farger og mønster..... Og det at du brukte hekter, var orntlig lurt og veldig flott.. Æ e stor fan av håndarbeidet ditt, Christel 😊

Berit sa...

Kjempefin, flotte farger og uglen din var topp.
Gøy å ha noe som ikke alle har :)

Ingunn Sættem sa...

Stripejakke i Kauni og Finull er et sikkert valg, og den ligner litt på Hverdagsjakka mi. Tror du kommer til å bli fornøyd med denne. Stilige ugler!
Regn og kjølig her i dag, men det er ikke uvanlig i disse tider. Vi har bare vært bortskjemt med finvær i lang tid.

God midtsommer fra Ingunn

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Så kjempefin den er. Knallfine farger, og det rosa feltet er virkelig prikken over ién. Så gøy det må være å bruke den!!!!

Lisbeth Severinsen sa...

En sprek kofte i en flott farge !